Friday, 16 September 2016

Τα κύρια Σημεία Αναφοράς για μια SEO Καμπάνια

Σημεία αναφοράς (benchmarks) που πραγματικά έχουν σημασία όταν ξεκινάτε να τρέχετε μια SΕΟ Καμπάνια

Φανταστείτε αυτό:
Μόλις βρήκατε ένα φοβερό niche ή κλείσατε ένα νέο πελάτη …
Τώρα τι; Ποιο θα είναι το επόμενο βήμα;
Θα πρέπει να καθορίσετε σημεία αναφοράς (Benchmarks) για την SEO καμπάνια σας!
Αυτά τα SEO Benchmarks είναι τα μόνα που χρειάζεστε
Το νόημα του SEO είναι να οδηγήσει ειδική, οργανική κυκλοφορία στην ιστοσελίδα σας. Επιτρέψτε μου να είμαι σαφής: το SEO δεν είναι για κατάταξη σε μηχανές αναζήτησης. Οι κατατάξεις δεν είναι παρά ένα μέσο για την επίτευξη ενός σκοπού. Χρειάζεται ορατότητα για συγκεκριμένα keywords, προκειμένου να αποκτηθεί νέα οργανική κυκλοφορία. Τα πράγματα μπορεί να γίνουν πολύ δύσκολα αν ξεχάσετε τον  πραγματικό στόχο του SEO.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν.

Τι είναι ένα Benchmark (σημείο αναφοράς);

Ένα σημείο αναφοράς δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα σημείο εκκίνησης. Σας βοηθά να καθορίσετε σε ποιο σημείο βρίσκεται η ιστοσελίδα σας επί του παρόντος από μια αναλυτική και στατιστική άποψη. Αυτό σας επιτρέπει να συγκρίνετε και να παρακολουθείτε την πρόοδό σας από μήνα σε μήνα, τρίμηνο σε τρίμηνο ή έτος σε έτος. Επίσης, σας δίνει βασικές πληροφορίες για τους τομείς στους οποίους θα πρέπει να επικεντρωθείτε περισσότερο.

Οργανικό traffic

Όπως ανέφερα παραπάνω, το πιο σημαντικό σημείο αναφοράς. για την έναρξη κάθε καμπάνιας SEO είναι το πόσο οργανικό traffic παίρνει η ιστοσελίδα αυτή την στιγμή. Η δημιουργία και το «χτίσιμο» οργανικού traffic είναι μια αργή διαδικασία και πρέπει να παρακολουθείται κατά τη διάρκεια μηνών ή τριμήνων.
Οι περισσότερες ιστοσελίδες δεν έχουν μία εκρηκτική οργανική ανάπτυξη, το traffic τους ανεβαίνει σιγά-σιγά. Αυτό συμβαίνει γιατί χρειάζεται πολύς χρόνος για να εμπιστευτεί ένα site η Google.
Στην ουσία θα πρέπει να αποδείξετε ότι:
α) τα links σας είναι νόμιμα και
Β) η επιχείρηση σας είναι πραγματική.
Η Google χρησιμοποιεί πάνω από 200 διαφορετικούς παράγοντες κατάταξης για τον προσδιορισμό της «νομιμότητας» της κάθε ιστοσελίδας.

Traffic από παραπομπές (Referral traffic)

Πολλοί δεν κάνουν σημείο αναφοράς για το traffic από παραπομπές όταν ξεκινούν μια εκστρατεία και αυτό είναι μεγάλο λάθος. Το traffic από παραπομπές είναι πολύ σημαντικό διότι συσχετίζεται με την οργανική ανάπτυξη. Για όσους δεν το ξέρουν, με τον όρο «traffic από παραπομπές» εννοούμε την επισκεψιμότητα  που προέρχεται από άλλες ιστοσελίδες. Είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο, καθώς ο αντίκτυπος της σελίδας σας σε άλλες ιστοσελίδες θα σας επιτρέψει να εκμεταλλευτείτε το traffic τους.

Να θυμάστε, ότι με αυτόν τον τρόπο αναπτύσσονταν οι ιστοσελίδες πριν από την Google. Δηλαδή οι ιδιοκτήτες τους έβρισκαν άλλες ιστοσελίδες στην ίδια βιομηχανία με τη δική τους, έχτιζαν σχέσεις και εκμεταλλεύονταν αυτήν την ειδική κυκλοφορία για να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους. Η Google δίνει μεγάλη αξία στο link της ιστοσελίδας με βάση το traffic που ρέει μέσα σε αυτήν
Θα πρέπει λοιπόν να θέσετε ένα σημείο αναφοράς για τα τρέχοντα επίπεδα του traffic από τις παραπομπές σας. Έτσι θα μπορέσετε να το αυξήσετε με guest posts σε blogs, posts σε μάρκετινγκ φόρουμ, σχολιάζοντας σε blogs, αναφέροντας το brand σας, και μέσω του social media marketing. Επίσης μπορείτε πάντα να αυξήσετε το traffic και αφιερώνοντας χρόνο στη δημιουργία και ανάπτυξη ενός ποιοτικού blog το οποίο και θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε links με έναν φυσικό τρόπο.

Η Ποσότητα των σελίδων προορισμού (landing pages) που λαμβάνουν Οργανικό Traffic

Στο Google Analytics, θα βρείτε ποιες είναι σελίδες σας που παίρνουν οργανικό traffic. Γι ‘αυτό το σημείο αναφοράς λοιπόν, θα μετρήσουμε πόσες σελίδες λαμβάνουν πραγματικό οργανικό traffic σε μηνιαία βάση. Θέλουμε να αυξήσουμε την ποσότητα των σελίδων που λαμβάνουν οργανικό traffic διαχρονικά.
Καθώς δημιουργείτε νέο περιεχόμενο και πόρους, θα πρέπει επίσης να αυξήσετε τον αριθμό των σελίδων στις οποίες η Google ή άλλες μηχανές αναζήτησης στέλνουν το traffic. Κάνοντας το αυτό είναι πολύ πιθανόν να ανακαλύψετε και σελίδες που δεν ξέρατε ότι έπαιρναν traffic. Μόλις βρείτε αυτές τις σελίδες, μπορείτε να τις βελτιώσετε προσθέτοντας πολύτιμο περιεχόμενο ή με την βελτίωση της διάταξης τους και το Onpage SEO τους για την αύξηση της μετατροπής. Ο στόχος σας θα είναι να συνεχίσει να αυξάνεται το οργανικό traffic σε αυτή τη σελίδα.

H ποσότητα των keywords στο Top 20

Η ποσότητα των keywords που έχετε κατατάξει στο top 20 είναι πολύ σημαντική για αρκετούς λόγους. Πρώτον, καταδεικνύει πόσο ορατός είστε αυτή τη στιγμή. Εάν δεν έχετε keywords στην κορυφή του top20, τότε πρέπει να πέσετε με τα μούτρα στη δουλειά. Δεύτερον, αν έχετε keywords στο Top 20, τότε μπορείτε να δημιουργήσετε περιεχόμενο ή να επικεντρωθείτε στην οικοδόμηση Κύρους, έτσι ώστε να μπορείτε να βελτιώσετε τις κατατάξεις γι’ αυτά τα «ευκολάκια». Τα keywords στη δεύτερη σελίδα χρειάζονται μόνο μια μικρή ώθηση.Αυτό βέβαια εξαρτάται από την σωστή ανάλυση των ανταγωνιστών σας στην 1η Σελίδα.

Προβολές σελίδας

Η συγκριτική αξιολόγηση των προβολών σελίδων είναι πολύ σημαντική καθώς δείχνει πόσο ενδιαφέρον είναι το website σας. Αν έχετε παραπάνω από μία προβολή ανά επισκέπτη,  σημαίνει ότι οι χρήστες ενδιαφέρονται
Α) να διαβάσουν περισσότερο περιεχόμενο ή
Β) να μάθουν περισσότερα σχετικά με το προϊόν ή τις υπηρεσίες σας.
Αυτό που πρέπει να θέλετε, είναι να βλέπουν οι χρήστες πολλές σελίδες του site σας, καθώς αυτό θα σας δώσει μία καλή ευκαιρία να μετατρέψετε αυτούς τους χρήστε σε συνδρομητές των email σας ή ενδεχομένως και σε αγοραστές του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας.

Ποσοστό εγκατάλειψης (Bounce Rate)

Το υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης είναι ένα σημάδι της κακής εμπειρίας του χρήστη. Γι ‘αυτό και πρέπει να είναι από τα πιο σημαντικά σημεία αναφοράς σας. Αν είναι υψηλό, τότε θα πρέπει να επικεντρωθείτε στη χρηστικότητα του site σας. Θυμηθείτε, τα ποσοστά εγκατάλειψης θα διαφέρουν ανάλογα με τον κλάδο της βιομηχανίας στην οποία απευθύνεται το κάθε site ενώ μπορεί να είναι και διαφορετικό ακόμη και ανάμεσα σε σελίδες του ίδιου site!  Για παράδειγμα, τα ειδησεογραφικά sites μπορεί να έχουν υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης, ενώ ενημερωτικές ιστοσελίδες,συνήθως έχουν χαμηλότερο. Οι σελίδες που χτίστηκαν αποκλειστικά για μετατροπές(Landing Pages) θα έχουν υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης.

Ο μέσος χρόνος που περνάνε οι επισκέπτες στον ιστότοπο σας

Οι επισκέπτες σας πρέπει να μένουν στην ιστοσελίδα σας για όσο το δυνατόν περισσότερο. Όσο περισσότερο μένουν, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες θα έχετε να τους «μετατρέψετε». Όπως με το ποσοστό εγκατάλειψης, ο μέσος χρόνος που περνάνε οι επισκέπτες στο site σας θα ποικίλλει. Εάν οι επισκέπτες δεν μένουν πολύ στο site σας, τότε πιθανότατα υπάρχει ένα πρόβλημα με την εμπειρία τους. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι το site ίσως να είναι πολύ πολύπλοκο, το περιεχόμενό σας να μην είναι καλό ή το site να μην είναι καλά δομημένο. Ο στόχος της συγκριτικής αξιολόγησης του μέσου χρόνου που περνάει ο επισκέπτης στο site σας, είναι η αύξηση αυτού του χρόνου.

Οι σελίδες στο ευρετήριο της Google (Indexed Pages)

Αυτό το θέμα είναι πολύ σημαντικό τμήμα, οπότε πρέπει να δώσετε μεγάλη προσοχή.
Σύμφωνα με μια σχολή σκέψης, ο μεγάλος αριθμός σελίδων στο ευρετήριο της Google (Indexed Pages) είναι ένδειξη Κύρους.
Διαφωνώ.
Εγώ πιστεύω ότι ο μεγάλος αριθμός ΠΟΙΟΤΙΚΩΝ σελίδων στο ευρετήριο της Google είναι ένδειξη Κύρους!
Η ποιότητας βασίζεται στους 200 διαφορετικούς παράγοντες κατάταξης της Google, από τους οποίους οι πιο σημαντικοί είναι τα links, η κοινωνική δραστηριότητα και τα σήματα των χρηστών. Συχνά βλέπω ίδιες σελίδες που έχουν δημιουργηθεί για το ίδιο προϊόν, με μόνη διαφορά το μέγεθος ή το χρώμα. Αυτό σημαίνει ότι ο πελάτης έχει εκατοντάδες σελίδες για το ίδιο προϊόν, αλλά με διαφορετικό χρώμα ή μέγεθος.
Όπως μπορείτε να φανταστείτε, πρόκειται για αντιγραμμένο περιεχόμενο (duplicate content) το οποίο στην ουσία γεμίζει το ευρετήριο της Google με περιττές σελίδες.
Το θέμα λοιπόν είναι το εξής:
Οι μόνες σελίδες που θα πρέπει να μπαίνουν στο ευρετήριο της Google είναι οι πρωτότυπες και οι ποιοτικές.

Ποσότητα linking Root Domains

Τώρα φθάνουμε και στα links.
Στην αρχή της κάθε καμπάνιας, θα πρέπει πάντα να κάνετε ένα σημείο αναφοράς για τη ποσότητα των links από Root Domains που πηγαίνουν στο δικτυακό σας τόπο.
Ο λόγος για τον οποίο πρέπει να κάνετε σημείο αναφοράς για τα links από Root Domains και όχι για τα γενικά backlinks είναι επειδή μπορείτε να έχετε πολλαπλά links από το ίδιο site. Για να αυξήσετε πραγματικά το Κύρος, θα πρέπει να πάρετε links από ξεχωριστά (μεμονωμένα) sites με μοναδικές διευθύνσεις IP. Ο στόχος σας είναι να αυξηθεί το ποσό της ποιότητας των links από Root Domains στο site σας σε βάθος χρόνου.

Ρυθμός Κλικς [Click Through Rate (CTR)]

Έχουμε ξαναμιλήσει για αυτόν τον παράγοντα κατάταξης, αλλά θα το ξανακάνουμε γιατί είναι ένα πολύ σημαντικό σημείο αναφοράς. Ο λόγος που είναι τόσο σημαντικό, είναι το γεγονός ότι η Google αναλύει το CTR των αποτελεσμάτων SERP και ανακατεύει τα αποτελέσματα με βάση ποιες σελίδες παίρνουν το καλύτερο CTR.
Στα μάτια της Google λοιπόν, τα υψηλότερα ποσοστά κλικ ισοδυναμούν με μεγαλύτερη αντιληπτή αξία. Πέρα από το τι πιστεύει η Google, θα πρέπει να καταλάβετε ότι η αύξηση του ποσοστού κλικ είναι πολύ σημαντική, γιατί είναι ο πιο εύκολος τρόπος για να αποκτήσετε περισσότερο ειδικό traffic, χωρίς την αύξηση ορατότητας των keywords σας.
Πηγαίνετε στο Google Webmaster tools >> Search Traffic >> Search Analytics.
Αλλάξτε το εύρος ημερομηνιών στον προηγούμενο μήνα και επιλέξτε «CTR». Αυτό θα σας δώσει τη μέση αναλογία κλικ για τα αποτελέσματά σας στο Google. Σε βάθος χρόνου αυτό το ποσοστό θα πρέπει να το αυξήσετε. Αν είναι πολύ χαμηλό, τότε θα πρέπει είτε
α) να ενισχύσετε την ορατότητα των keywords ή
β) να βελτιώσετε τους τίτλους και τις περιγραφές σας.

Κοινωνική Παρουσία

Όσο και να μην σας αρέσει, η κοινωνική παρουσία έχει μεγάλη σημασία για το SEO. Πέρα από αυτό όμως, τα social media είναι ένας καταπληκτικός τρόπος για να χτίσετε σχέσεις και να οικοδομήσετε το Κύρος σας. Δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος για να μην έχετε παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η κατάταξη συγκεκριμένων keywords

Ας δούμε τώρα το πιο διάσημο στατιστικό στοιχείο SEO όλων των εποχών: την κατάταξη συγκεκριμένων keywords. Δεν είναι τρελό ότι αυτό το σημείο αναφοράς είναι το τελευταίο στη λίστα; Αυτό συμβαίνει γιατί πλέον πρόκειται για ένα ξεπερασμένο σημείο αναφοράς για την παρακολούθηση της προόδου στο SEO. Σχεδόν όλα τα αποτελέσματα στην Google είναι είτε εξατομικευμένα είτε προκύπτουν με βάση την γεωγραφική τοποθεσία αυτού που ψάχνει. Οι δύο αυτοί παράγοντες θα γίνονται όλο και πιο σημαντικοί όσο περνάει ο καιρός.
Συμφωνα με αυτά που διαβάζω και παρακολουθώ σε καθημερινή βάση για το πως η Google διαμορφώνει την στρατηγική της προβλέπω ότι κάποτε όλα τα αποτελέσματα μίας αναζήτησης θα είναι προσαρμοσμένα στα χαρακτηριστικά, τις προτιμήσεις και τις πεποιθήσεις του συγκεκριμένου προσώπου που έκανε την αναζήτηση. Η Google λαμβάνει απίστευτα πολλά δεδομένα από το Chrome, το Gmail, το Google Analytics και όλες τις άλλες τεχνολογίες της, προκειμένου να παράγει αποτελέσματα προσαρμοσμένα για το κάθε άτομο. Θα γίνει δηλαδή κάτι παρόμοιο με τις στοχευμένες διαφημίσεις, αλλά σε οργανική μορφή.

Ιεράρχηση Benchmarks για SEO

Εντάξει, τώρα έχετε τα σημεία αναφοράς που θα πρέπει να παρακολουθείτε για οποιαδήποτε καμπάνια SEO. Το ερώτημα είναι: πώς θα τα ιεραρχήσετε; Δηλαδή, σε ποιο θα πρέπει να δουλέψετε πρώτα; Το ενδιαφέρον με τις εκστρατείες SEO είναι ότι το να ξεκινήσει κανείς με σκοπό απλά τη βελτίωση της κατάταξης δεν είναι πάντα η καλύτερη στρατηγική. Μερικές φορές υπάρχουν και άλλα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν πριν ξεκινήσει γερά η on-site βελτιστοποίηση και το χτίσιμο links.
Για παράδειγμα, εάν το ποσοστό εγκατάλειψης είναι υψηλό, οι χρήστες δεν βλέπουν περισσότερες από μία σελίδες και ο μέσος χρόνος που περνούν στο site είναι λίγος, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εστιάσετε πρώτα στη βελτιστοποίηση και βελτίωση του ρυθμού μετατροπής και της χρηστικότητας. Η εξασφάλιση της μετατροπής του traffic σας είναι το πιο σημαντικό βήμα του SEO. Δεν έχει σημασία πόσο traffic μπορείτε να πάρετε. Αυτό που έχει σημασία είναι το πόσο από αυτό το traffic αυτό θα μετατρέψετε. Η επίλυση των προβλημάτων μετατροπής και χρηστικότητας αμέσως μόλις παρουσιάζονται, ή ακόμη και «προκαταβολικά» θα κάνει τη ζωή σας πιο εύκολη όταν θα αρχίσει να έρχεται το traffic.
The post Τα κύρια Σημεία Αναφοράς για μια SEO Καμπάνια appeared first on D.K.S.E.O. GREECE.


from D.K.S.E.O. GREECE http://seogreece.org/benchmarks/

No comments:

Post a Comment